گزارش كلاهبرداري ناكام تلفني از كارمند دانشگاه
گزارش نمونه اي از تلاش كلاهبرداران تلفني به قصد اخاذي از يكي از دانشگاهيان محترم جهت اطلاع تقديم مي گردد:
طي تماس با اينجانب از طريق شماره موبايل 09214110305، عنوان نمودند كه شما برنده يك سفر عتبات از برنامه خندوانه شده ايد و پس از كلي توجيهات وانمود كردند كه بنده در برنامه زنده بايد صحبت كنم (ابتدا خودتان را معرفي كنيد، موضوع سياسي مطرح نكنيد، رئيس سازمان صداوسيما در برنامه حضور دارد و … ) پس از اجراي برنامه عنوان شد كه شما را به واحد امور مالي وصل مي كنيم تا نحوه دريافت جايزه را با شما هماهنگ كنند. در اين ارتباط به بنده اعلام شد كه شماره حساب و كارت جهت واريز وجه اعلام كنم و اينكه بايد مداركي را به همراه پرينت از گردش حساب، (قبل و بعد از واريز وجه) به همراه مدارك ارسال نمايم.
بر همين اساس به بنده گفتند كه اين شماره تلفني كه با شما تماس گرفته شده به عنوان شناسه شما محسوب مي شود و نبايد تلفن را قطع نماييد و من مجبور شدم براي گرفتن پرينت از حسابم به خودپرداز مراجعه كنم ، در تمام اين مدت تماس برقرار بود (تحليل خودشان اين بود كه اين موضوع مي تواند به اين علت باشد كه فرد نتواند با كسي موضوع را در مطرح نمايد و همچنين جهت انجام امورات عجله كند) در طول اين مدت كه به خودپرداز مراجعه مي نمودم در ذهنم اطلاع رساني هاي مربوط به كلاهبرداري كه توسط حراست انجام شده مورد توجهم بود و احتمال كمي مي دادم كه اين هم شايد يك كلاهبرداري باشد ولي بدليل برخورد اغوا كننده و روانشناسانه اي كه تماس گيرنده داشت بنده زياد شك نكرده بودم.
پس از مراجعه به خودپرداز و گرفتن پرينت از گردش حساب و اعلام به فرد پشت خط، به من اعلام شد كه همين الان پول به حسابتان واريز شد (موجوديتان را بررسي كنيد) بنده گفتم پولي به حساب واريز نشده، فرد مذكور پس از ابراز تعجب با صحبت هايي كه با من كرد موجودي من را به طريقي (اعلام دو رقم دو رقم) گرفت و با توجيه اينكه قدم به قدم پيش برويم به من گفت: الان شما چه منوهايي مي بينيد، بنده منوهايي كه موجود بود را اعلام كردم كه از جمله واريز كارت به كارت بود، بنده را مجبور به ورود به منوي مربوطه كرد و سپس پرسيد الان چه منويي مي بينيد كه گفتم گزينه با شناسه و بدون شناسه، در اين مرحله اعلام كرد كه با توجه به اينكه ما يك ارگان دولتي هستيم (بانك مركزي ….) بايد گزينه باشناسه را بزنيد. در اين حين بنده با توجه به اطلاع رساني حراست در خصوص كلاهبرداري هاي تلفني ، از طريق كشيدن افراد به كنار دستگاه خودپرداز انجام مي شود؛ متوجه قصد سودجوي وي شدم و ارتباط را قطع كردم و سپس ضمن تماس تلفني بامديريت حراست و پليس فتا موضوع را گزارش نمودم.
- آخرین به روز رسانی سه شنبه, 28 فروردين 1397 | بازدید: 7437
تازه ترین مطالب