به منظور اطلاع رسانی فراگیر در خصوص کلاهبرداری های تلفنی که غالبا از طریق خودپردازها صورت می پذیرد؛ مدیریت حراست دانشگاه اقدام به نصب هشدار کلاهبرداری روی دستگاه های خودپرداز پردیس دانشگاه نمود.
متاسفانه در سال جاری کلاهبرداران با استفاده از ترفندهای مختلف از جمله قرعه کشی مسابقات با استفاده از عناوین اپراتورها، رسانه ملی و ... ، پس از تطمیع سوژه ها، با کشاندن آنها پای دستگاه عابربانک نسبت به کلاهبرداری اقدام می نمایند.
هر چند خوشبختانه آگاهی دانشگاهیان محترم موجب ناکام ماندن اکثر این کلاهبرداری ها شده است؛ لیکن مدیریت حراست دانشگاه اطلاع رسانی مستمر در این خصوص را در برنامه کاری خود قرار داده و با درج اطلاعیه های مختلف در پورتال ها و فضای مجازی و همچنین انتشار گزارش اتفاقات کلاهبرداری برای اعضای دانشگاه در جهت افزایش آگاهی دانشگاهیان محترم گام برداشته است.
دانشگاهیان محترم توجه نمایند:
- درخواست برای رفتن پای عابربانك جهت دریافت وجه یا جایزه، قطعا كلاهبرداری است.
- برای واریز وجه به حساب عابربانک ، به هیچوجه نیازی به حضور صاحب کارت در کنار دستگاه خودپرداز نیست.
- از ارائه اطلاعاتی بیش از شماره کارت یا حساب به افراد تماس گیرنده جدا خودداری نمایید.
خواهشمند است ضمن حفظ هوشیاری در این خصوص از هرگونه همكاری با كلاهبرداران خودداری نموده و مراتب را به مدیریت حراست دانشگاه اعلام نمایید.
همچنین جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مدیریت حراست (herasat.um.ac.ir) بخش «توصیه های حفاظتی كلاهبرداری» مراجعه نمایید.
مطالب مرتبط
- كلاهبرداری تلفنی از دانشجو با ترفند قرعه كشی عتبات
- باز هم كلاهبرداری ناكام تلفنی با ترفند رادیو جوان!
- صوت مكالمه كلاهبردار به نام رادیو جوان با همكاردانشگاه
- كلاهبرداری ناكام تلفنی به نام مهمان خارجی
- كلاهبرداری ناكام تلفنی این بار به سبكی جدید
- كلاهبرداری ناكام تلفنی به سبك رادیو جوان!
- گزارش كلاهبرداری ناكام تلفنی از عضو هیات علمی
- گزارش كلاهبرداری ناكام تلفنی از كارمند دانشگاه
- كلاهبرداری تلفنی همچنان ادامه دارد ...