گزارش نمونه اي از تلاش كلاهبرداران تلفني به قصد اخاذي از يكي از همکاران دانشگاه جهت آشنایی با روش های این کلاهبرداران منتشر می شود:
یکی از رانندگان یکی از تاکسی های دانشگاه، روز سه شنبه ساعت 20 مورخ 97/5/2 گزارش داده است که: شخصی ضمن تماس با آژانس خود را یکی از مسئولین دانشگاه معرفی نموده و تقاضا کرده که شماره یکی از رانندگان به او داده شود تا یک مورد بانکی را برایش انجام دهد، لذا با توجه به اینکه بنده سرنوبت بودم منشی شماره همراه من را در اختیار ایشان قرار داده و وی از شماره 09168834501 تماس گرفت و عنوان کرد: «دکتر .... هستم و یکی از بستگانم در بیمارستان بستری است و به دلیل اینکه در حال حاضر در سازمان مرکزی هستم و کارت عابر بانکم همراهم نمی باشد لطفا به یکی از خودپرداز سطح پردیس مراجعه نمایید و مبلغ پانصدهزار تومان به شماره حساب 6037997330639452 به نام ناصر مقدری واریز نمایید و سپس با مراجعه به دفتر کارم در سازمان مرکزی علاوه بر کرایه، مبلغ پنجاه هزار تومان جهت این خدمت دریافت کنید»
از آنجائیکه قبلا از طریق مدیریت حراست در جریان شیوه های کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی قرار گرفته بودم و از طرفی ایشان مرتبا در حال تماس بودند که چکار کردی؟؟، به این گمان که قدرت تصمیم و فکر درست را از من سلب نماید، من هم عمدا گفتم آقای دکتر، دستگاه خودپرداز محدوده مسجد امام رضا(ع) قطع است. گفت برو و عابربانک های دیگر را امتحان کن من حاضرم ده هزار تومان اضافه تر بدهم. پس از لحظاتی، مجددا تماس گرفت و پرسید چکار کردی؟ گفتم آقای دکتر عابر بانکهای دیگر هم مشکل دارد و به او پیشنهاد کردم الان می آیم سازمان مرکزی و تا در حضور خود شما، از عابر بانک سازمان وجه را واریز می کنم، که بلافاصله تلفن را قطع و دیگر پاسخگو نبود.
خواهشمند است ضمن حفظ هوشیاری کامل در این خصوص از هرگونه همکاری با کلاهبرداران جدا خودداری نموده و مراتب را سریعا به مدیریت حراست دانشگاه اعلام نمایید.
مطالب مرتبط
- کلاهبرداری تلفنی همچنان ادامه دارد ...
- گزارش كلاهبرداري ناكام تلفني از كارمند دانشگاه
- گزارش كلاهبرداري ناكام تلفني از عضو هیات علمی
- کلاهبرداری ناکام تلفنی به سبک رادیو جوان!