مسابقه پیامکی "تخلیه تلفنی"

takhliye sms

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از آنجا كه همواره گروهك های ضد انقلاب مثل منافقین و برخی عناصر خود فروخته، در پی جمع آوری اطلاعات و زدن ضربه های غیرعامل به مراكز دانشگاهی و فعالیت های علمی كشور هستند؛ جهت آشنایی و آگاهی عمومی با برخی از شگردهای منافقین و بدخواهان نظام در تخلیه تلفنی، مدیریت حراست دانشگاه فردوسی مشهد مسابقه پیامکی "تخلیه تلفنی" را برگزار می نماید.

این مسابقه پیامکی به صورت روزانه به مدت چهار روز از یکشنبه 14 بهمن تا چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397 برگزار می گردد. هر روز سه سئوال از بخش "تخلیه تلفنی" سایت مدیریت حراست و "کتابچه جامع تخلیه تلفنی" در همین صفحه قرار می گیرد و دانشگاهیان عزیز بایستی پاسخ ها را بصورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی مدیریت حراست به شماره 3000805614 پیامک نمایند.

نکات مهم:

  1. فقط دانشگاهیان (دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی) دانشگاه فردوسی مشهد می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
  2. مسابقه پیامکی به صورت روزانه به مدت چهار روز از یکشنبه 14 بهمن تا چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397 برگزار می گردد.
  3. سئوالات مسابقه هر روز در همین صفحه از سایت مدیریت حراست دانشگاه فردوسی مشهد منتشر می گردد.
  4. منبع مسابقه بخش "تخلیه تلفنی" سایت مدیریت حراست و "کتابچه جامع تخلیه تلفنی" می باشد.
  5. هر روز به سه نفر از کسانی که پاسخ صحیح را ارسال نمایند به قید قرعه کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیم می گردد.
  6. فرصت ارسال پاسخ فقط تا ساعت 24 همان روز می باشد.
  7. پاسخ ها بایستی در قالب یک عدد سه رقمی که به ترتیب از سمت چپ، اولین عدد پاسخ سئوال نخست، دومین عدد پاسخ سئوال دوم و سومین عدد پاسخ سئوال سوم می باشد؛ به سامانه پیامکی مدیریت حراست به شماره 3000805614 ارسال نمایید.
  8. در پیامک ارسال پاسخ فقط باید یک عدد سه رقمی ارسال شود و از ارسال نام و نام خانوادگی، واحد یا دانشکده و یا شماره مسابقه جدا خودداری کنید.
  9. اسامی برندگان هر مسابقه، روز بعد در همین صفحه اعلام می گردد و برندگان می توانند جهت دریافت جایزه به مدیریت حراست مراجعه فرمایند.

 نظرسنجی مسابقه پیامکی تخلیه تلفنی

به نظر شما برگزاری این گونه مسابقات در راستای آگاهی بخشی عمومی دانشگاهیان، تا چه میزان مفید خواهد بود؟
  1. بسیار زیاد
  2. زیاد
  3. متوسط
  4. کم
  5. خیلی کم

لطفا عدد گزینه مورد نظر را به سامانه پیامکی مدیریت حراست به شماره 3000805614 ارسال نمایید.
همچنین پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق سامانه پیامکی و یا فرم ارسال نظر در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.


 پاسخ مسابقه پیامکی روز چهارم (چهارشنبه 17 بهمن 97)

1. در مواقعی كه "مخاطب از هویت تماس گیرنده سوال می كند" فرد تخلیه کننده معمولا چه پاسخی می دهد؟
  1. بجای جواب دادن، سوال دیگری را مطرح می كند.
  2. خود را به عنوان یكی از هواداران فرد مخاطب معرفی كرده و از موضع طرفداری، همدردی و حتی دلسوزی وارد می شود.
  3. حالت حق به جانب می گیرد و از موضع بالا با مخاطب برخورد می کند.
  4. مخاطب را تهدید به اخراج یا تنبیه اداری می کند.

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "بروشور تخلیه تلفنی")

2. در تخلیه تلفنی درج شده در صفحه 21 کتابچه، عنصر منافق بدنبال چیست؟
  1. جمع آوری اطلاعات و اخبار
  2. دادن اطلاعات جعلی و نادرست جهت تحریک افراد
  3. تلاش برای  مجاب کردن افراد به انجام سناریوی خود
  4. همه موارد

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "کتابچه جامع تخلیه تلفنی")

3. چند درصد از اطلاعات و اخبار كشور توسط تخلیه‏ تلفنی به دست دشمنان ایران زمین می افتد؟
  1. نزدیک به 90 درصد
  2. نزدیک به 80 درصد
  3. 60 درصد
  4. بین 40 تا 60 درصد

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "تخلیه تلفنی و راه های مقابله با آن")

نتایج مسابقه روز چهارم

 

 برندگان:

- لازم به ذکر است که برندگان به صورت تصادفی و توسط خود سامانه انتخاب می شوند؛ و نسبت برنده شدن افراد از قشر های مختلف کاملا تصادفی است چون اکثر شماره های دریافتی از افراد در سامانه ما ناشناس است و پس از مشخص شدن شماره برنده برای دریافت مشخصات فرد با وی تماس گرفته می شود.
- برندگان محترم جهت دریافت هدیه خود به مدیریت حراست مراجعه نمایند


 پاسخ مسابقه پیامکی روز سوم (سه شنبه 16 بهمن 97)

1. کدامیک از گزینه های ذیل از شگرد فرد تخلیه کننده در خصوص دریافت اطلاعات از طریق نمابر می باشد؟ 

  1. تخلیه كننده ضمن ارسال نامه ای رسمی با امضای مقام مسئول ، اطلاعات خاصی را درخواست می نماید.
  2. تاكید می كند كه اعلام کتبی (شفاهی) آن به صلاح نیست و از تخلیه شونده می خواهد تا مطالب مورد نظر خود را شفاها (کتبی) ارسال نماید.
  3. شماره نمابر سازمان، شركت و یا اداره ای را می دهد و سپس ضمن تماس با آن شركت یا اداره ، اظهار می دارد كه نامه اشتباهی به آنجا ارسال شده و درخواست می كند تا به شماره دیگری ارسال شود.
  4. گزینه 1 و 3

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "بروشور تخلیه تلفنی")

 توضیح: در بخش ای پایانی بروشور که به تخلیه تلفنی با استفاده از نمابر اختصاص دارد آورده است: "تخلیه كننده ضمن تماس تلفنی و بیان این كه نیاز به ارسال اطلاعاتی می باشد تاكید  می كند كه اعلام شفاهی آن به صلاح نیست و از تخلیه شونده می خواهد تا مطالب مورد نظر خود را مكتوب نماید" بنابر این گزینه دوم غلط است و دو گزینه اول و سوم صحیح است و جزء شگردهاست پس پاسخ درست گزینه چهارم است.

2. چه اطلاعاتی در تخلیه تلفنی برای دشمن مهم نیست و چه كسانی در معرض تخلیه تلفنی نیستند؟

  1. اطلاعاتی همچون مشكلات داخلی جامعه – کارمندان سازمان ها و ادارات
  2. اطلاعات محرمانه – کارمندان ارگان های نظامی و امنیتی
  3. اطلاعاتی كه از نظر ما بی ارزش است مثل نظرسنجی ها – همه اقشار و سنین جامعه
  4. هیچکدام

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "تخلیه تلفنی و راه های مقابله با آن")

 توضیح: دشمن در تخلیه تلفنی علاوه بر اطلاعات محرمانه، به دنبال اطلاعاتی است كه از نظر ما ارزش چندانی ندارند، ولی در واقع برای آن‏ها ارزشمند محسوب می‏ گردد و اطلاعات ما به واقع تكمیل كننده پازل اطلاعاتی آن‏ها‏ست و دشمنان برای این كار هیچ محدودیت سنی اعمال نكردند و از كودكان 6  ساله تا سال خوردگان 90  ساله را مورد تخلیه قرار داده ‏اند.

3. از راه  های مبارزه با تخلیه تلفنی و تلفن های مشكوك کدام نمی باشد؟
  1. تا كسی را نشناختیم و اطمینان حاصل ننمودیم به هیچ سئوالی پاسخ ندهیم.
  2. ندادن هیچ گونه اطلاعاتی از طریق تلفن
  3. آموزش ‏لازم به كودكان و اعضای خانواده، كه به هیچ عنوان شماره تلفن یا آدرسی را تلفنی به فرد ناشناس بازگو ننمایند.
  4. کم کردن صحبت با تلفن

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "تخلیه تلفنی و راه های مقابله با آن")

 توضیح: ندادن هیچ گونه اطلاعاتی از طریق تلفن راه مناسبی برای مبارزه با تخلیه تلفنی نیست بلکه با هوشیاری و آگاهی خود و خانواده در خصوص روش های تخلیه تلفنی می توان از آن جلوگیری کرد.

نتایج مسابقه روز سوم

 

 برندگان:

- لازم به ذکر است که برندگان به صورت تصادفی و توسط خود سامانه انتخاب می شوند؛ و نسبت برنده شدن افراد از قشر های مختلف کاملا تصادفی است چون اکثر شماره های دریافتی از افراد در سامانه ما ناشناس است و پس از مشخص شدن شماره برنده برای دریافت مشخصات فرد با وی تماس گرفته می شود.
- برندگان محترم جهت دریافت هدیه خود به مدیریت حراست مراجعه نمایند


پاسخ مسابقه پیامکی روز دوم (دوشنبه 15 بهمن 97)

 1. در تماس با افراد دانشگاهی و نخبه علمی کشور، کدام یک از گزینه های ذیل روشی مرسوم جهت تخلیه تلفنی محسوب نمی شود؟
  1. موضوع صحبت در محور برگزاری سمينار يا نشست علمی، ارائه مقاله، مصاحبه مطبوعاتی بوده و خواستار اطلاعات پيرامون افراد و پروژه هاي علمی و اداری می کنند.
  2. تماس گيرنده خود را با هويت فردی ديگر از مراكز علمی و پژوهشی يا رياست جمهوری يا وزارت علوم معرفی می نمايد و مشخصات پروژه های مرتبط با پيشرفت های علمی و افراد فعال در آن را درخواست مي نمايند.
  3. فرد تماس گيرنده، نامه ای رسمی و جعلی به امضای مقامی مسئول مي فرستد و درخواست ارسال اطلاعات در خصوص افراد، پروژه های علمی یا سمینارها مي کند.
  4. هیچ کدام

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "زنگ تلفن هميشه زنگ خبر نيست، گاهی زنگ خطر است")

2. کدام یک از گزینه های ذیل از شگردهای دشمن در تخلیه تلفنی محسوب نمی شود؟

  1. تشویق تخلیه شونده به حفظ اسرار و کوچک شمردن اطلاعات درخواستی
  2. تهدید تخلیه شونده در صورت ندادن اطلاعات از  موضع بالاتر
  3. استفاده از لحن مصنوعی، که حالت عادی و طبیعی ندارد.
  4. دادن اطلاعات غلط در خصوص یک موضوع برای تحریک تخلیه شونده در دادن اطلاعات درست

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " مطلب "کتابچه جامع تخلیه تلفنی")

 توضیح: در کتابچه، فصل سوم  شگردها و ضد شگردها، در خصوص لحن جاسوس عنوان می کند که از لحن های متفاوت استفاده می کنند و در ضد شگرد آن عنوان شده است که جاسوس ناخودآگاه دارای لحنی مصنوعی است که حالت عادی و طبیعی ندارد و با کمی دقت قابل تشخیص می باشد.

 3. طبق گفتار متن موشن گرافی "آن سوی خط کیست؟"؛ بهترین پاسخ در مواجهه با "فرد تماس گیرنده که اصرار به گرفتن اطلاعات دارد" چیست؟ (زمان کلیپ 6 دقیقه)

  1. نه گفتن!
  2. با احترام شماره اش را می گیریم و پس از هماهنگی با مقامات ذیربط و اطمینان از صحت شماره با او تماس می گیریم.
  3. اطمینان از هویت واقعی تماس گیرنده؛ یعنی واقعا کسی که با او صحبت می کنیم همانی است که خودش را با آن عنوان معرفی کرده یا نه!
  4. گزینه 2 و 3

(منبع: بخش "تخلیه تلفنی " موشن گرافی "آن سوی خط کیست")

 توضیح: تمام گزینه های این سئوال جزء شیوه های پاسخگویی جهت جلوگیری از تخلیه تلفنی می باشند ولی طبق محتوای عنوان شده در کلیپ، بهترین پاسخ در مواجهه با "فرد تماس گیرنده که اصرار به گرفتن اطلاعات دارد" گزینه 2 می باشد.

نتایج مسابقه روز دوم

 

 برندگان:

- لازم به ذکر است که برندگان به صورت تصادفی و توسط خود سامانه انتخاب می شوند؛ و نسبت برنده شدن افراد از قشر های مختلف کاملا تصادفی است چون اکثر شماره های دریافتی از افراد در سامانه ما ناشناس است و پس از مشخص شدن شماره برنده برای دریافت مشخصات فرد با وی تماس گرفته می شود.
- برندگان محترم جهت دریافت هدیه خود به مدیریت حراست مراجعه نمایند


پاسخ مسابقه پیامکی روز اول (یکشنبه 14 بهمن 97)

1. کدام گزینه در خصوص مفهوم "تخلیه تلفنی" نادرست است؟

  1. تخلیه تلفنی یعنی جاسوسی و کسب اطلاعات از طریق ارتباط تلفنی توسط دشمن
  2. تلاش آگاهانه دشمن با بهره گیری از غفلت و یا فریب عوامل خودی به منظور كسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز و یا القای خواسته‌های خود از طریق ارتباط تلفنی
  3. سرقت اخبار و اطلاعات محرمانه با همکاری آگاهانه (ناآگاهانه) دارندگان اخبار از طریق تلفن با پوشش و جلب اعتماد مخاطب انجام می گیرد.
  4. در تخلیه تلفنی دشمن پس از برقراری ارتباط تلفنی با مخاطب، بدون فاش کردن هویت واقعی خود و با استفاده از عنوان و هویتی جعلی اقدام به جمع آوری اطلاعات و اخبار مهم - و یا اطلاعاتی كه در ظاهر ارزش چندانی ندارند ولی برای دشمن مهم هستند- را می نماید.

2. کدام گزینه از مزایای جاسوسی به روش تخلیه تلفنی می باشد؟

  1. جمع آوری اطلاعات و اخبار، بدون نیاز به حضور فیزیكی عامل دشمن و صرف هزینه و خطر
  2. امکان فریب مخاطب به جهت اینکه ارتباط چهره به چهره نیست راحت تر است و هویت واقعی تماس گیرنده معلوم نمی شود ، تماس گیرنده به راحتی می تواند خود را جای شخص دیگری (واقعی یا غیر واقعی) معرفی نماید.
  3. عدم آگاهی اكثر افراد جامعه در رابطه با تخلیه تلفنی
  4. همه موارد

3. با توجه به نمونه تخلیه تلفنی ذکر شده در صفحه 9 و 10 "کتابچه جامع تخلیه تلفنی" کدام گزینه از علل عدم موفقیت در تخلیه تلفنی می باشد؟

  1. جلب اعتماد تماس گیرنده با استفاده از تماس های مکرر قبل از اقدام به تخلیه تلفنی
  2. کسب اطمینان تخلیه شونده از هویت واقعی فرد تماس گیرنده با استفاده از تماس مستقیم با بخش مورد ادعا
  3. انجام عملیات روانی جاسوس، با استفاده از ترفند برخورد از موضع بالا
  4. دادن اطلاعات صحیح به فرد مقابل از طریق تماس گیرنده

نتایج مسابقه روز اول

  • تعداد کل شرکت کننده: 380 نفر
  • تعداد پاسخ های صحیح: 240 نفر

 

 برندگان:

  • سید حسن هاشمی (کارمند)
  • زهرا غلامیان (کارمند)
  • آمنه خسروی (دانشجو)

- لازم به ذکر است که برندگان به صورت تصادفی و توسط خود سامانه انتخاب می شوند؛ و نسبت برنده شدن افراد از قشر های مختلف کاملا تصادفی است چون اکثر شماره های دریافتی از افراد در سامانه ما ناشناس است و پس از مشخص شدن شماره برنده برای دریافت مشخصات فرد با وی تماس گرفته می شود.
- برندگان محترم جهت دریافت هدیه خود به مدیریت حراست مراجعه نمایند

 

از راه  های مبارزه با تخلیه تلفنی و تلفنهای مشكوك کدام نمی باشد؟

تا كسی را نشناختیم و اطمینان حاصل ننمودیم به هیچ سئوالی پاسخ ندهیم

ندادن هیچ گونه اطلاعاتی از طریق تلفن

آموزش ‏های لازم به كودكان و اعضای خانواده داده شود، كه به هیچ عنوان شماره تلفن یا آدرسی را به هنگام صحبت  با تلفن بازگو  ننمایند

کم کردن صحبت با تلفن

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
آخرین به روز رسانی چهارشنبه, 01 اسفند 1397 | بازدید: 3945 | نوشته مهدی حافظی