کلاهبرداری ناکام تلفنی این بار به سبکی جدید

1396071515185977712165144

گزارش نمونه اي از تلاش كلاهبرداران تلفني به قصد اخاذي از يكي از  همکاران دانشگاه جهت آشنایی با روش های این کلاهبرداران منتشر می شود:

یکی از رانندگان یکی از تاکسی های دانشگاه، روز سه شنبه ساعت 20 مورخ 97/5/2 گزارش داده است که: شخصی ضمن تماس با آژانس خود را یکی از مسئولین دانشگاه معرفی نموده و تقاضا کرده که شماره یکی از رانندگان به او داده شود تا یک مورد بانکی را برایش انجام دهد، لذا با توجه به اینکه بنده سرنوبت بودم منشی شماره همراه من را در اختیار ایشان قرار داده و وی از شماره 09168834501 تماس گرفت و عنوان کرد: «دکتر ....  هستم و یکی از بستگانم در بیمارستان بستری است و به دلیل اینکه در حال حاضر در سازمان مرکزی هستم و کارت عابر بانکم همراهم نمی باشد لطفا به یکی از خودپرداز سطح پردیس مراجعه نمایید و مبلغ پانصدهزار تومان به شماره حساب 6037997330639452 به نام ناصر مقدری واریز نمایید و سپس با مراجعه به دفتر کارم در سازمان مرکزی علاوه بر کرایه، مبلغ پنجاه هزار تومان جهت این خدمت دریافت کنید»

از آنجائیکه قبلا از طریق مدیریت حراست در جریان شیوه های کلاهبرداری تلفنی و اینترنتی قرار گرفته بودم و از طرفی ایشان مرتبا در حال تماس بودند که چکار کردی؟؟، به این گمان که قدرت تصمیم و فکر درست را از من سلب نماید، من هم عمدا گفتم آقای دکتر، دستگاه خودپرداز محدوده مسجد امام رضا(ع) قطع است. گفت برو و عابربانک های دیگر را امتحان کن من حاضرم ده هزار تومان اضافه تر بدهم. پس از لحظاتی، مجددا تماس گرفت و پرسید چکار کردی؟ گفتم آقای دکتر عابر بانکهای دیگر هم مشکل دارد و به او پیشنهاد کردم الان می آیم سازمان مرکزی و تا در حضور خود شما، از عابر بانک سازمان وجه را واریز می کنم، که بلافاصله تلفن را قطع و دیگر پاسخگو نبود.

خواهشمند است ضمن حفظ هوشیاری کامل در این خصوص از هرگونه همکاری با کلاهبرداران جدا خودداری نموده و مراتب را سریعا به مدیریت حراست دانشگاه اعلام نمایید.

 مطالب مرتبط

 

آخرین به روز رسانی یکشنبه, 22 مهر 1397 | بازدید: 305 | نوشته مهدی حافظی